Zastavme se, prosím, aneb zpět k duševní rovnováze

V první řadě je potřeba zdůraznit, že psychická onemocnění a jejich případné následky bývají lidmi opomíjeny. Touha po úspěchu, uznání a společenském uplatnění žene člověka mnohdy až za hranici jeho vlastních možností. Samotná deprese, syndrom vyhoření, popřípadě nadměrná úzkost je odborníky označována jako civilizační choroba 21. století, a to bezpochyby oprávněně.

profesionální psycholožka

Když pár dní dovolené nestačí

Statistiky uvádějí, že se drtivá většina populace začne zabývat svým zdravím teprve ve chvíli, kdy už jednotlivým osobám jejich přetrvávající problémy začnou zasahovat do běžného života. Nadměrná míra stresu, nedostatek spánku a celkového odpočinku tak spouští pomyslný kolotoč zmiňovaných obtíží.

Člověk, který je dlouhodobě vystavován intenzivnímu tlaku – ať už ze strany rodiny, zaměstnavatele nebo se sám nachází v tíživé sociální situaci, není postupem času schopen plnit své úkoly stejně efektivně, jako tomu bylo dříve, to vede k dlouhodobé frustraci a následnému vyčerpání.

Kam se obrátit, když několik dní dovolené nepomůže a symptomy „nemoci“ přerůstají únosnou míru?

Svěřte se do rukou odborníka

Návštěvy psychologa už dávno nejsou jen výsadou bláznů a bohatých paniček. Spousta lékařů v současné době spolupracuje s pojišťovnami, což znamená, že vás to jednoduše nebude nic stát. Objednací lhůty pro návštěvu a prvotní vyšetření pacienta se pohybují v rozmezí 1-3 měsíců, proto je dobré reagovat včas a své problémy zbytečně nezlehčovat.
stres nebo relaxace

Psychoterapie jako cesta k sebepoznání

Pro začátek je dobré říci, že psycholog vždy hledá zdroj vašich obtíží. Při prvotní návštěvě s vámi probere vaši anamnézu, soustředí se na vaše rodinné a mezilidské vztahy, váš osobní život, záliby, koníčky a další faktory, na kterých se by se dalo do budoucna stavět. Dále hledá vaše slabá místa, na kterých je potřeba efektivně pracovat.

Jakýkoliv druh psychoterapie vedená pod dohledem odborníka má za následek, že se naučíte přijmout sami sebe se všemi kladnými i negativními předpoklady. Naučíte se pracovat se svým myšlením a napravíte chybné stereotypy, momenty, které jsou spouštěčem ve změnách nálad.