Podpůrný výchova dětí

Ta výchova dá někdy zkrátka zabrat! Třeba když si naše dítě zvykne prosazovat svou pomocí hysterických scén na veřejnosti. My rodiče už pak často nevíme, jak to řešit. Když zůstaneme klidní a zkusíme si toho „nevšímat“, jsme za ignoranty, co nechají „toho nevychovance“ otravovat okolí. Když to naše nervy nevydrží a zakročíme důrazněji, může zase někoho napadnout označit nás za tyrany. Co s malým vzteklounem dělat, aby jeho křehká dětská psychika (a pokud možno i ta naše psychika) příliš neutrpěla? Tady je každá rada drahá a často si je to těžký úkol i pro odborníky.

našpulené rty

S logikou narazíme

Když už dítě řádí naplno, nemá vůbec cenu nějaké rozumné vysvětlování, přesvědčování a logické argumenty. Je to ztráta času. „Cloumají“ s ním již emoce. A to velmi silné. Je to hněv, vztek, ale i smutek a zklamání.

 

Rychle pryč

Nejlepší je ho obejmout (pokud to jde), politovat, a hlavně ho rychle odvést (nebo odnést) z „kritického“ prostoru. Rozhodně se nedoporučuje dětem kupovat „na usmířenou“ zboží, které bylo předmětem jeho zájmu před hysterickým záchvatem, které ho k němu „vyprovokovalo“. Potomek by to bral jako jasný signál toho, že příště si opět „vybojuje“, co bude chtít. Zkrátka toho, že jeho strategie zabrala!

ubrečená holčička

Nedráždíme ho příliš

V rámci prevence je nejlepším řešením, když dítě nějakou dobu do obchodu nebudeme brát. V dnešní uspěchané době to někdy není bohužel možné zorganizovat. Když už tedy s námi znovu „na žhavou půdu“ vyrazí, snažíme se alespoň vyhýbat nejkritičtějším místům, která by ho zbytečně znovu rozrušila. Nejčastěji jsou to oddělení hraček a oddělení, kde jsou vystaveny různé dobrůtky. Obchodníci nám v této situaci moc nepomáhají. V rámci jejich tržních strategií umisťují právě toto zboží v prodejnách tak, že „není úniku“. A když úspěšně prokličkujeme mezi regály, čeká nás u pokladen, kterým se samozřejmě vyhnout nemůžeme!

 

Může být unavené

Někdy se stává, že začne řádit i mrňous, který se takto obvykle nechová. Třeba je unavený, je mu horko nebo má žízeň. Zatěžuje ho a vyčerpává dlouhá doba v nákupním košíku, kde má omezený pohyb, dlouhé čekání. Měli bychom tedy sledovat pečlivě nálady svých dětí a vědět, co jim nejvíce vadí. A těmto situacím je zbytečně nevystavovat!